You are currently viewing: Hjem >
Din bedrift >
Mat og drikke
Mat og drikke
I mer enn 100 år har vi hjulpet våre kunder å skape behagelige og hygieniske serveringsmiljøer for deres mest verdifulle aktivum: gjestene.
Vi vet at god hygiene er avgjørende for å skape et innbydende spisemiljø gjestene ønsker å tilbringe tid i og komme tilbake til.
Forskning viser at bakterier sprer seg lett i et serveringsmiljø.
Det er avgjørende å opprettholde en høy hygienestandard for at gjestene skal komme tilbake.
Mulige effekter av dårlig hygiene
- Dårlige anmeldelser gir et svekket omdømme og fremstiller varemerket i et dårlig lys
- Færre tilbakevendende gjester
- Krysskontaminering mellom kjøkken og serveringspersonale, hvilket gir matbårne sykdommer
- Stenging eller økonomisk straff fordi næringsmiddelsikkerhetsbestemmelser ikke følges
- Tapt produktivitet og omsetning
- Utrivelig miljø og spiseopplevelse
Det er god økonomi i å forbedre hygienen:
- Styrket image med bedre anmeldelser og økte bestillinger
- Unngå bøter eller til og med stenging fordi næringsmiddelsikkerhetsbestemmelser ikke følges
- Unngå tapt omsetning som følge av dårlige anmeldelser og synkende antall spisegjester
- Godt rykte fører til anbefalinger og nye kunder
- Redusert sykefravær, reduserte utgifter til vikarer eller tapte inntekter som følge av at man ikke kan betjene gjestene