You are currently viewing: Hjem >
Din bedrift >
Detaljhandel
Detaljhandel
I mer enn 100 år har vi hjulpet våre kunder å skape innbydende og hygieniske butikkmiljøer for både ansatte og kunder.
Vi vet at god hygiene er avgjørende for å skape en hyggelig handleopplevelse.
Det er avgjørende for lønnsomheten å få kundene til å komme tilbake.
Rene og hygieniske lokaler er en viktig faktor i kundens avgjørelse om å komme tilbake.
Mulige effekter av dårlig hygiene
- Driver kundene over til konkurrenter med bedre hygiene, eller til netthandel
- Reduserer butikkbesøkets lengde, samt hvor mye penger kundene legger igjen
- I travle perioder drives kundene bort fordi fasilitetene ikke kan imøtekomme dem
- Avskrekker enkelte besøkende ved at deres behov ikke kan dekkes (f.eks. foreldre med spedbarn), spesielt ettersom en tur på kjøpesenteret er en „utflukt“
- Skadelig for merkeimage
- Hindrer gjentatte besøk på grunn av dårlig opplevelse
Det er god økonomi i å forbedre hygienen:
- Bedre opplevelse for den handlende, gir lengre besøk og økt pengebruk
- Mer positiv image betyr flere nye handlende og tilbakevendende kunder
- Godt rykte fører til anbefalinger og nye kunder
- Tiltak for spesielle grupper (spedbarn, eldre osv.) gir styrket omdømme og tilbakevendende kunder
- Man tar vare på de ansattes velferd, hvilket gir bedre service og økt tilfredshet